15 Nisan 2011 Cuma

Schrödinger'in çomağı Ψ

Şu anda senden çıkan düşünce ve fiil her neyse bir sonraki aşamada onun sonucunu yaşarsın. İyi sonuçlar için iyi başlangıçlar gerekir ve herşey düşünceyle başlar. Öyleyse iyi düşünmelisin. [Kuantum Determinizme Giriş - Başlangıç:4]

Bugün vardığımız sonucu anlamak için başlangıca ve sınırlara bakmak, değiştirmek içinse yeni başlangıçlar pertürbe etmek gerekir. Pertürbe etmek matematiksel bir terim ve tam Türkçe karsılığını bulmak zor ama ben buna çomak sokmak demek istiyorum. Çomak sokmak deyince aklıma Cem Karaca'nın "Islak Islak" şarkısı geliyor...

Ben feleğin şu çarkına çomak sokarım
Ben feleğin tekerine çomak sokarım

Kaynak Gösterimi

Karaaslan, A. Kuday, "Yayın Tarihi", "Yayın Başlığı", Kuantum Determinizm Yayınları, http://kudizm.blogspot.com